Precious

Hello!
Idag har mamma och jag varit på bio och sett "Precious". Den va bra, men hemsk.


Efter filmen pratade mamma och jag om filmens handling.
Vi "kom fram till" att vi (människor) kan vara "egoistiska" och inte så ofta tänker på att detta kan hända. "Det händer inte mig, eller min familj"... Att vi måste tänka mer på vand som händer i världen.
Kan tipsa om denna film (från 11 år).
För er som inte vet vad filmen handlar om:
Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig. Osynlig för pappan som våldtar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar. Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning. Och Precious lär sig inte bara att skriva om sitt liv, utan gör det även till hennes eget för första gången.

Nu ska jag gå och plugga tänkte jag lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0